Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și www.scoalait.ro vă invită să îi aduceți pe cei mici la atelierele de Robotică și Programare în abordare STEAM la Muzeul Antipa!
Tehnologia și știința se întâlnesc în cel mai captivant loc cu putință, la Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”! Alături de specialiștii de la Școala IT, îi invităm pe micii exploratori cu vârste între și 6 – 13 ani la o serie de ateliere interactive și creative, unde joaca se transformă în cunoaștere, iar curiozitatea e motorul fiecărei zile.
Ce le oferim copiilor?
O experiență de învățare STEAM completă (Știință, Tehnologie, Inginerie, Artă, Matematică), în care tehnologia e explicată pe înțelesul lor, prin experimente, jocuri și proiecte practice.
Grupa de vârstă:
Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani.
Perioada de desfășurare:
Atelierele de Robotică și Programare în abordare STEAM se desfășoară Sâmbăta, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 10:15 – 11:30.
Succesiunea modulelor este următoarea:
- Modul I – Lumina (20 septembrie – 4 octombrie 2025);
- Modul II – Mecanisme de mișcare (11 – 25 octombrie 2025);
- Modul III – Programare Scratch (1 – 15 noiembrie 2025).
Modulul I – Lumina
20 septembrie – 4 octombrie 2025
Copiii explorează fenomene fascinante precum sursele de lumină, compunerea, reflexia și refracția. Prin experimente practice și programarea roboților Fable și Ozobot, vor descoperi magia culorilor și modul în care lumina interacționează cu diferite obiecte.
Tema 1 (20 septembrie 2025): Surse de lumină
Copiii descoperă diferite surse de lumină din jurul lor și învață cum reacționează roboții Fable la acestea. Activitatea îmbină curiozitatea științifică cu programarea, transformând observațiile simple în experiențe interactive.
Tema 2 (27 septembrie 2025): Compunerea luminii
Prin experimente cu discul lui Newton și aplicații digitale, copiii descoperă cum se compune și se descompune lumina. Vor explora magia culorilor cu ajutorul prismei și vor programa roboțelul Ozobot pentru a răspunde la comenzi colorate.
Tema 3 (4 octombrie 2025): Reflexia și refracția luminii
Cei mici explorează fenomene fascinante precum reflexia și refracția luminii și, alături de Ozobot, își vor dezvolta gândirea logică, creativitatea și abilitățile de programare.
Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/ , în limita locurilor disponibile.
După completarea formularului (https://antipa.ro/rezervari/ ), veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita online taxa de participare prin: https://antipa.bilet.ro.
Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.
Taxa de participare:
Taxa de participare se poate achiziționa online pe https://antipa.bilet.ro și în reteaua Bilet.ro
— Modul – 225 lei/participant;
— Modul – 400 lei/ doi frați;
— 1 ședință – 85 lei/participant;
— 1 ședință – 160 lei/doi frați;
— 1 ședință – 220 lei/trei frați.
În cazul în care se dorește factură fiscală, aceasta se poate solicita în termen de 3 zile din momentul achiziției taxei de participare pe adresa de e-mail info@antipa.ro .
Sponsor principal : MOL România