Vanzarea pentru acest eveniment s-a terminat pe data de 19 octombrie 14:15.
Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” și www.scoalait.ro vă invită să îi aduceți pe cei mici la atelierele de „Robotică și Programare în abordare STEaM” la Muzeul Antipa.
În cadrul acestor ateliere, copiii vor învăța noțiuni introductive despre robotică și programare, vor descoperi cum arată echipamentele IT văzute prin ochii unui specialist și vor afla cum sunt construiți roboții și cum se pot programa ei pentru a îndeplini diverse sarcini.
Participând la aceste ateliere, micuții își vor putea forma un model de organizare mentală care îi va ajuta să abordeze mai simplu și mai clar situațiile, indiferent că este vorba despre rezolvarea unui exercițiu matematic sau realizarea unei compuneri. De asemenea, copiii vor învăța încă de pe acum să ia decizii responsabile și să înțeleagă efectul lor pe parcursul derulării acțiunilor planificate.
Atelierele de Robotică și Programare în abordare STEaM sunt realizate într-o manieră veselă, relaxantă, cu mulți roboți și accesorii robotice. Lucrăm cu roboți educaționali de diverse forme și cu funcții multiple, învățam să îi programăm dar și construim subansambluri robotice.
Grupa de vârstă:
Programul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 13 ani.
Perioada de desfășurare:
Atelierele se desfășoară Sâmbăta, în Sala Atelier a Muzeului Antipa, între orele 13:00 – 14:15.
Succesiunea modulelor este următoarea:
– Modulul I: Roboții Mtiny Discover kit și Codey Rockey (5 -19 octombrie 2024)
– Modulul II: Explorarea simțurilor (văz și auz) cu ajutorul electronicii și al roboților Makey Makey și roboții Fable (26 octombrie – 9 noiembrie 2024)
– Modulul III: Roboții Fable(I) (16 – 30 noiembrie 2024)
Modulul I: Roboții Mtiny Discover kit și Codey Rockey
5 – 19 octombrie 2024
Mtiny Discover Kit și Codey Rocky sunt aliați de încredere în introducerea copiilor în lumea fascinantă a tehnologiei și programării. Lucrul cu acești roboți nu doar că stimulează dezvoltarea abilităților esențiale pentru viitor, dar transformă și învățarea într-o aventură creativă și captivantă.
Mtiny este un robot destinat celor mai mici exploratori, oferindu-le oportunitatea de a învăța bazele programării și a logicii printr-o interfață prietenoasă și intuitivă. Copiii interacționează cu Mtiny folosind carduri fizice, creând secvențe de codare vizuală, fără a fi nevoie de ecrane. Astfel, ei descoperă concepte precum direcția, viteza și secvențierea acțiunilor prin joacă. Mtiny stimulează gândirea logică și coordonarea motorie, fiind ideal pentru copiii care fac primii pași în lumea tehnologiei.
Codey Rocky este un robot mai avansat, echipat cu o gamă variată de senzori și capabilități, care introduce copiii în programare prin limbajul Scratch și poate fi folosit pentru a dezvolta abilități precum gândirea algoritmică, analiza datelor și chiar inteligența artificială de bază. Senzorii săi, precum cei de lumină, sunet, infraroșu și mișcare, permit copiilor să creeze proiecte complexe, conectând robotul la probleme reale din viața cotidiană.
Tema 1 (5 octombrie 2024): Explorarea mediului și navigarea obstacolelor (Mtiny Discover Kit)
Copiii vor învăța să programeze Mtiny pentru a naviga un traseu cu obstacole.Vom construi un labirint simplu din obstacole (cutii mici, jucării) și ii vom provoca pe copii să programeze Mtiny astfel încât să ajungă la destinație fără să lovească obstacolele. Această activitate dezvoltă abilități de rezolvare a problemelor și gândire logică.
Tema 2 (12 octombrie 2024): Detectarea și recunoașterea emoțiilor (Codey Rocky)
Vom utiliza senzorii lui Codey Rocky pentru a recunoaște imaginile cu fețe desenate sau imprimate pe hârtii (fericite, triste, surprinse) și ii vom provoaca pe copii să programeze robotul să răspundă corect la fiecare emoție printr-o reacție (ex: să emită un sunet sau să lumineze).
Tema 3 (19 octombrie 2024): Cursa cu obstacole și colaborare (Mtiny și Codey Rocky)
Vom realiza o cursă împărțită în două secțiuni: una controlată de Mtiny și alta de Codey Rocky. Copiii vor trebui să programeze roboții astfel încât să colaboreze pentru a traversa diferite obstacole și a ajunge la final.
Înscrierea copiilor se face prin formularul https://antipa.ro/rezervari/ , în limita a 14 locuri/grupă.
După completarea formularului (https://antipa.ro/rezervari/), veți primi un email de confirmare a rezervării locului, iar apoi veți putea achita online taxa de participare prin: https://antipa.bilet.ro.
Rezervarea fermă a locului se transmite doar după achitarea taxei de participare.
Taxa de participare:
Taxa de participare se poate achiziționa online pe https://antipa.bilet.ro și în reteaua Bilet.ro
— Modul – 210 lei/participant;
— Modul – 375 lei/ doi frați;
— 1 ședință – 80 lei/participant.
În cazul în care se dorește factură fiscală, aceasta se poate solicita în termen de 3 zile din momentul achiziției taxei de participate pe adresa de e-mail info@antipa.ro .
Sponsor principal : MOL România